CRM-asiaa selkosuomella

Tänään Simon päivänä 28.10.2011 päätimme yrityksessämme DB-Manager Oy:ssä avata blogin asiakkuuksien hallinnasta (CRM). Kai tätä paremminkin voisi kutsua plokiksi, sillä aiomme puhua selkosuomella arkielämän CRM-tapahtumista. Amerikkalaisia sanalyhenteitä, monimutkaisia lohkokaavioita ja juhlaesitelmiä kannattaa etsiä muualta. Tässä blogissa esiinnymme arkivaatteissa asiakkaidemme keskellä.

SupreOffice CRM:llä on yli 200 000 toimitettua lisenssiä . Omassa yrityksessämme, DB-manager Oy:ssä, olemme itse käyttäneet SuperOffice CRM:ää yli 15 vuotta. Tämä aika vastaa aikajanaa lapsen syntymästä rippikouluikään. Suomessa SuperOffice on toimitettu lähes 200 yritykseen, pienestä yrityksestä pörssiyhtiöihin. Asiakasmäärittelyissä, asennuksissa, räätälöinneissä, koulutuksissa ja asiakastuessa (olemme toimittaneet ja tukeneet SuperOfficea yli 11 vuotta) olemme kohdanneet ja nähneet monenlaista.  Näistä kokemuksista kirjoittelemme tässä blogissa.

Mitä ja miksi kirjoittelemme? Tavoitteenamme on sekä herättää keskustelua että vastailla niihin kysymyksiin, joita olemme tämän 11 vuotisen CRM-uramme aikana usein asiakkailtamme kuulleet:

  • miksi CRM?
  • mitä hyötyä?
  • onko kallis?
  • miten pitkä takaisinmaksuaika?
  • mitä riskejä?
  • pilvessä vai auringossa?
  • miten välttää sudenkuopat?
  • olemmeko nähneet loistavia onnistumisia?
  • tiivistääkö yhteenkuuluvaisuutta vai repiikö entisenkin hengen?

Tämä blogi on aivan erityisesti tarkoitettu niille päättäjille, jotka nuoren uimahyppääjän tavoin seisovat uimahyppyritornin reunalaudalla polvet loukkua lyöden: hypätä tekisi mieli jos vain uskaltaisi.

Tervetuloa lukemaan ja keskustelemaan!

Simo Saarimaa
toimitusjohtaja
DB-Manager Oy

Simo Saarimaa