Myynnin kojelauta johtamisen työkaluna
Sana ”myyntiraportti” nostattaa monenlaisia tuntemuksia myynnin ammattilaisen mieleen. Tavallisesti raportin tekeminen mielletään vaivalloiseksi ja täysin turhaksi työksi. Väitänkin, että useimmat meistä jättäisivät raportin mielellään kokonaan tekemättä tai siirtäisivät vastuun jollekin…
Avain käyttöönoton onnistumiseen – CRM-kellokas
Maanviljelijän poikana tiedän, että lehmälaumassa on aina kellokas. Tämä kellokas johtaa joukkoa aina silloin, kun lehmiä kuljetetaan laitumelle ja takaisin lypsypaikalle. Talven yli parressa seisominenkaan ei sekoita tätä kuviota: keväällä…
Miksi niin monet CRM-käyttöönotot ajautuvat kiville?
Määrittely 17 vuoden CRM-urani aikana olen nähnyt lukemattomia CRM-määrittelyjä, sekä itse tehtyjä että konsulteilta tilattuja. Sekä suomen- että englanninkielisiä. Joskus tuntuu, että konsulttien on pakko omasta tahdostaan riippumatta tehdä yksinkertaisesta…
Ovatko sähköpostimarkkinointi ja asiakashallinta ”naimisissa” keskenään?
Eilen istuessani jälleen junassa tutulla kotimatkalla Tampereelta Jämsään, mielessäni pyöri ajatus:”Mikä tekee sähköpostimarkkinoinnista hyödyllistä?”. Massamaisen sähköpostiviestin lähettäminen on tänä päivänä liiankin helppoa. Tuhat viestiä lähtee halutessasi sukkelasti. Itsekin ajattelin muutama…
Avainasiakkaat haltuun SuperOfficen Valinta-työkalulla
Asiakashallinnan hakutyökalut mielletään helposti vain markkinoinnin työkaluiksi. Tyypillisesti niillä haetaan asiakastietokannasta kohderyhmiä erilaisiin kampanjoihin ja postituksiin (esim. joulukorttien postitus). SuperOfficen hakutyökalu (=Valinta) on itselläni arjen työkalu, jolla pystyn analysoimaan ja…
CRM-asiaa selkosuomella
Tänään Simon päivänä 28.10.2011 päätimme yrityksessämme DB-Manager Oy:ssä avata blogin asiakkuuksien hallinnasta (CRM). Kai tätä paremminkin voisi kutsua plokiksi, sillä aiomme puhua selkosuomella arkielämän CRM-tapahtumista. Amerikkalaisia sanalyhenteitä, monimutkaisia lohkokaavioita ja juhlaesitelmiä…
Myyntiprosessi konkreettisiksi työtehtäviksi
Myyntiprosessia voidaan kuvata tapahtumasarjana ostajan ja myyjän välillä. Tuotteesta tai palvelusta riippuen myyntiprosessi voi kestää muutamista minuuteista jopa vuosiin. Jokainen yritys suunnittelee myyntiprosessin omista tarpeista ja lähtökohdista. Usein parasta tulosta…
- « Edellinen
- 1
- …
- 5
- 6
- 7