Liikevoiton kasvattaminen 3D-sisustussuunnitteluohjelmalla

Nyky-yhteiskunnassa teknologiset läpimurrot ja manuaalisten tehtävien digitalisointi ovat arkipäivää. Sisustusliiketoiminta ei ole poikkeus. Nykyään suunnittelijat hyödyntävät digitaalisia ratkaisuja tarkkuuden ja nopeamman projektinhallinnan saavuttamiseksi käsin piirrettyjen piirustusten ja pohjapiirrosten sijaan.

Asiakkaat odottavat entistä enemmän remonttiprojektien ja sisustussuunnitelmien visualisoinnilta. Monelle ei enää riitä paperin reunaan piirretty viivapiirros uudesta keittiöstä tai makuuhuoneesta. Asiakkaat usein vaativatkin teknologian mahdollistamia laadukkaita ja realistisia visualisointeja tulevaisuuden tilastaan. Tässä blogitekstissä opit hyödyntämään 3D-suunnitteluohjelmaa vakuuttaaksesi asiakkaasi sekä kasvattaaksesi liikevoittoasi.

 

Sisustussuunnitteluohjelma?

Suunnittelijat voivat käyttää ammattimaisia ​​sisustussuunnitteluohjelmistoja luodakseen tarkkoja digitaalisia pohjapiirroksia, jotka helpottavat suunnitteluprosessia. Niiden pohjalta voi suunnitella seiniä, ikkunoita ja ovia sekä lisätä kalusteita, kiinto​​kalusteita ja koristeita.

Suunnitteluohjelmat tehostavat suunnitteluprosessia ja vähentävät manuaalista työtä. Näin suunnittelun tehokkuus ja tarkkuus paranee. Kehittyneimmät ohjelmistot eivät auta ainoastaan pohjapiirustuksen suunnittelussa, vaan ne sisältävät sisäänrakennetut valmistajaluettelot, joissa on aidot hinnat, tarjouslaskentatyökalut ja jopa projektinhallinnan toiminnallisuudet.

 

3D-Renderöinti?

Sisustussuunnittelussa 3D-renderöinnillä tarkoitetaan suunnittelijan luomaa 3D-visualisointia. 3D-renderöity suunnitelma tehdään, jotta ajatus remontin jälkeisestä tilasta voidaan havainnollistaa asiakkaalle.

3D-renderöinnit ovat usein fotorealistisia, mikä tarkoittaa, että ne näyttävät täsmälleen aidoilta kuvilta. Tämä riippuu tietysti sisustussuunnittelun 3D-renderöintiohjelman hienostuneisuudesta ja suunnittelijan ammattitaidosta.

 

10 Rixonway Mystic Grey2_Perspective

Katso lisää esimerkkejä 3D-visualisaatiosta galleriastamme. 

Liikevoiton kasvattaminen 3D-sisustussuunnitteluohjelmalla

 

1. Parantaa suunnitelmien esityksiä asiakkaalle

Mahdollisuus visualisoida asiakkaan tila ennen kuin he sitoutuvat uudistusprojektiin on valtava plussa. Se ei ainoastaan ​​auta sinua vakuuttamaan heitä sisustusesittelysi aikana, vaan se antaa myös asiakkaillesi mielenrauhan, koska he ovat jo nähneet, miltä huoneen on tarkoitus näyttää remontin jälkeen, mikä lisää todennäköisyyttäsi tehdä kauppaa.

Lähes kaikki 2020 Fusion asiakaskumppaneistamme käyttävät värillistä 3D-visualisointia esitellessään suunnitelmia asiakkaillensa. Pandemian tuomien rajoitteiden takia visualisointi ja etätyöskentely on kasvattanut rooliansa. Asiakkaamme ovat käyttäneet myös muita esitysominaisuuksia kuten suunnitelmien integroitua virtuaalitodellisuutta (VR).

Tutustu asiakastarinoihimme ja referensseihimme täältä.

 

2. Kannustaa yhteistyöhön

Asiakkaasi tilan 3D-mallin näyttäminen parantaa yhteistyötä, koska asiakkaasi näkevät nopeasti, mistä he pitävät ja mitä he vihaavat. Voit tehdä yhteistyötä löytääksesi parhaan mahdollisen ratkaisun, joka täyttää kaikki heidän vaatimukset ja tarpeet.

Koska he näkevät selkeästi parannukset, saatat pystyä suostuttelemaan heidät valitsemaan kalliimman kokonaisuuden tai hyväksymään erikoisemman lisäosan, kuten integroidun aamiaiskaapin. Voitot kasvavat, kun pystyt tuottamaan asiakkaallesi henkilökohtaista palvelua ja räätälöityjä ratkaisuja juuri heidän yksilöllisiin tarpeisiiinsa.

Joidenkin sisustussuunnittelun 3D-renderöintiohjelmistojen avulla voit jakaa 3D-suunnitelmasi asiakkaasi kanssa yhteistyön parantamiseksi. Esimerkiksi 2020 Fusion panoraama -toiminnallisuuden avulla suunnittelijat voivat lähettää linkin verkossa olevaan 3D-panoraamaan suunnitelmasta, jota asiakas voi katsella ja jakaa läheistensä kanssa myös suunnittelutilanteen ulkopuolella.

Täältä löydät esimerkin 360° panoraamasta.

 

3. Vähentää viimehetken muutospyyntöjä

Kuinka monta kertaa asiakas on muuttanut mieltään projektin puolivälissä – tai mikä vielä pahempaa, lopussa? Se ei vain lykkää projektin määräaikaa, mikä voi olla kallista sekä sinulle että asiakkaalle, vaan se on myös henkisesti raskasta kaikille osapuolille.

Realistisen 3D-visualisoinnin projektin lopputulemasta pitäisi käytännössä eliminoida suuret muutospyynnöt toimituksen/asennuksen aikana. Epämiellyttäviä yllätyksiä ei pitäisi tulla, ellei asiakkaalla ole odottamatonta mielenmuutosta, koska se mitä hän näkee visualisoidussa suunnitelmassa, on juuri sitä, mitä hän saa.

 

4. Edesauttaa ammattitaidon esille tuomista

Ennen ja jälkeen kuvat – tai vain valokuvat valmistuneesta projektista – muodostavat suurimman osan kotisivuille laitettavista sisustusportfolioista. Mutta entä jos voisit sisällyttää myös kaikki parhaat 3D-suunnitelmasi?

Voit luoda luottamusta asiakkaan silmissä laittamalla ennen projektia tehdyn 3D suunnitelman sekä valokuvan projektin lopputulemasta samalle sivulle. Voit visualisoida portfoliossasi, kuinka suunnitelma heräsi henkiin, ja juurikin saman näköisenä kuin projektin alussa tehdyssä 3D-piirroksessa.

Mitä ammattitaitoisempi ja luotettavampi olet, sitä todennäköisemmin asiakkaasi luottavat sinuun projektissaan sekä suosittelevat sinua!

 

5. Auttaa markkinoinnissa

Kolmiulotteiset visualisoinnit ovat tehokkaita markkinoinnin työkaluja. Parhaimmat suunnitelmasi sopivat loistavasti jaettavaksi sosiaalisen median tililläsi.

Asiakastarinat, digitaaliset mainokset, sähköpostikampanjat ja kotisivusi ovat kaikki oivia paikkoja esitellä laadukkaita suunnitelmiasi.

Lue lisää täältä kuinka voit hyödyntää suunnitelmiasi markkinoinnissa, ja kuinka ratkaisumme auttavat sinua myös markkinoinnin automaatiossa.

Ossi Harmaala

Tehdään yhdessä digiloikka! Mottoni yhteistyölle on asiakaslähtöisyys, asiakaslähtöisyys ja asiakaslähtöisyys.